Askolan seurakuntakodilla käynnissä saneeraus- ja muutostöitä

15.8.2024

Tiedote

Askolan seurakuntakodilla käynnissä saneeraus- ja muutostöitä

Askolan seurakuntakodilla on parhaillaan käynnissä merkittäviä saneeraus- ja muutostöitä, joiden tavoitteena on parantaa tilojen turvallisuutta ja toimivuutta. Tällä hetkellä erityistä huomiota kiinnitetään varhaiskasvatuksen tiloihin, joiden viimeistely on loppuvaiheessa. Varhaiskasvatuksen tilojen sisäilmassa on ollut todennettuja epäpuhtauksia ja nyt nämä epäpuhtauksien lähteet on rakennusteknisesti poistettu. Kyseiset tilat käsitellään vielä asianmukaisesti, jotta niistä saadaan turvalliset ja terveelliset henkilökunnalle ja muille tiloissa toimiville.

Seurakunta on tehnyt päätöksen luopua öljylämmityksestä ja siirtyä ilmavesilämpöpumppulämmitykseen. Muutostyöt ovat juuri nyt menossa. Tämä muutos tukee seurakunnan kestävän kehityksen periaatteita ja parantaa lämmitysjärjestelmän energiatehokkuutta.

Lisäksi seurakuntakodin sokkelin läheisyydestä on poistettu kasvillisuutta ja rakennuksen vierustojen maanmuotoja on paranneltu poispäin viettäviksi. Nämä toimet osaltaan parantavat rakennuksen rakenteellista kestävyyttä ja vähentävät kosteusriskejä.

Työt jatkuvat suunnitellusti, ja tiedotamme asiasta lisää tarvittaessa. Pahoittelemme mahdollisia häiriöitä, joita saneeraus- ja muutostyöt saattavat aiheuttaa.

Askolassa 15.8.2024 Mervi Rosnell vt. kirkkoherra Askolan seurakunta