Rippikouluun

Hei sinä rippikouluikäinen nuori!

Täytät ensi vuonna 15 vuotta ja kutsumme sinut rippikouluun. Jokainen on tervetullut rippikouluun kirkkokunnasta, uskonnosta ja vakaumuksesta riippumatta. Tervetuloa!

Mieti huoltajasi kanssa, mihin rippikouluun voit ilmoittautua, ja täytä sen jälkeen huolella ilmoittautumislomake. Ilmoittautuminen on auki ma 9.10 – ti 31.10.2023. Rippikoulu kestää syksystä 2023 seuraavaan kesään. Keväällä kokoonnumme yhdessä kerran kuukaudessa Nuopparilla tai kirkossa. Keväällä/kesällä osallistut valintasi mukaan päivärippikouluun tai rippileirille. Rippikoulu päättyy konfirmaatioon.

Askolan, Myrskylän ja Pukkilan seurakunnat järjestävät yhdessä viisi rippikoulua tulevana vuonna:

• Päiväkoulu 1, “Laamaripari” 13–14.4 Myrskylässä 27–28.4 Askolassa 11–12.5 Pukkilassa. Konfirmaatio su 9.6. Pukkilan kirkossa.
  • Päiväkoulu 2 Askolassa 3-7.6.2024. Konfirmaatio su 9.6. Pukkilan kirkossa.
  • Leiririppikoulu 1 Valkealan kristillinen kansanopisto 3–9.6.2024. Konfirmaatio su 16.6. Myrskylän kirkossa.
  • Leiririppikoulu 2 Imatralla 24.-30.6.2024 Päivärannan kurssikeskuksessa. Konfirmaatio su 7.7. Askolan kirkossa.
  • Leiririppikoulu 3 Imatralla 15-21.7.2024 Päivärannan kurssikeskuksessa. Konfirmaatio su 28.7. Askolan kirkossa

Ilmoittautuessasi valitset kolme (3) rippikoulua toivomassasi järjestyksessä. Leirit ja päiväkoulut eivät ole seurakuntakohtaisia, vaan kaikki ovat avoimia kaikkien kolmen järjestävän seurakunnan nuorille. Jos haluat yhden kaverisi kanssa samalle leirille, sopikaa ensin yhdessä, missä järjestyksessä toiveenne rippikouluista ovat. Kaveruksista ensimmäinen ilmoittautuja saa kaverikoodin, jonka toinen ilmoittautuja syöttää aluksi omaan ilmoittautumislomakkeeseensa.

Perimme maksun rippikouluista. Leirille osallistuminen maksaa 150 €. Hintaan sisältyy täysihoito leirikeskuksessa, bussimatkat (omakustanteisin eväin) ja vakuutukset. Päiväkoulun hinta on 25 €. Hintaan sisältyy ruokailu ja vakuutus. Seurakunnan diakoniatyöntekijä auttaa tarvittaessa myös rippikoulun maksun kanssa.

Sinulla on mahdollisuus käydä rippikoulu myös muualla kuin Askolan/Myrskylän/Pukkilan seurakunnassa. Jos toimit näin, ilmoita siitä meille. Näin saamme tietää, ketkä kaikki nuoret käyvät rippikoulun.

Niille Askolan seurakunnan jäsenille, joiden äidinkieli on ruotsi, tarjoamme hyvitystä Askolan rippikoulua kalliimmasta, muualla käydystä ruotsinkielisestä rippikoulumaksusta 150€ yli menevästä osuudesta.

För de medlemmar i Askola församling som har svenska som modersmål stödjer Askola församling ekonomiskt att gå ett svenskspråkigt skriftskola, om det är dyrare än skriftskolan i Askola. Kontakta kyrkoherde Mervi Rosnell, mervi.rosnell@evl.fi.

Rippikoulu alkavat:

• Askolalaisille su 5.11.2023 klo 10.00 yhteisellä messulla Askolan kirkossa, jonka jälkeen saat mukaasi riparipassin, johon voit kerätä merkintöjä omista itsenäisistä käynneistä.
  • Myrskyläläisille su 3.12.2023 klo 12.00 Myrskylän kirkossa.
  • Pukkilalaisille su 19.11.2023 klo 10.00 Pukkilan kirkossa.

Kutsumme sinut kirkkoon huoltajasi kanssa. Jos et pääse paikalle, ota yhteyttä rippikoulupappiin tai nuorisotyönohjaajaan.

Joulukuussa saat sähköpostitse kotiin tiedon, mihin rippikouluryhmään olet päässyt sekä tiedot kevään yhteisistä tapaamisista. Toivottavasti tapaamme sinut rippikoulun merkeissä!

Kehitysvammatyön pappi Elina Jokipaltio (elina.jokipaltio@evl.fi, 0408368896) on myös tarvittaessa käytettävissä rippikouluasioissa.

Iloa, valoa ja siunausta syksyysi toivottaen

Askolan, Myrskylän ja Pukkilan rippikoulutyöntekijät

Katso ilmoittautumisohjevideo Askolan seurakunnan YouTubesta